Followers

Tuesday, April 21, 2015

kemudahan dan kesenangan

assalamualaikum.



semalam aku risau.
risau sebab dua benda tak siap lagi due data nya isnin semalam.

1. assignment omics (aku tak faham! sebab tu susah sangat nak buat, sekarang masih jugak lagi tengah buat!)

2. animal ethic. (pun aku lambat nak faham. toxicity is broad study, now i know --')


Alhamdulillah.. segalanya Allah mudahkan urusan.
hal nombor satu tu lecturer cakap boleh submit dalam minggu ni.
hal nombor dua pulak Dr Azrina (supervisor ku) tolong sort out to choose which guidelines OECD yang suitable untuk tajuk study aku ni.


ye, aku perasan segalanya urusan aku dengan hal-hal duniawi ini banyak yang Allah mudahkan.
dan ini bukan bermakna aku boleh terus rasa bahagia sebab semua aku nak aku dapat.
aku takut.
aku takut dengan kemudahan dan kesenangan ini akan membawa aku hanyut terus kedalam duniawi semata.
disebalik kesenangan dan kemudahan Allah bagi itu, ada hikmah dan ujian yang Dia sedang uji aku.
apakah ujiannya?

tepuk dada, tanya IMAN.






p/s:
posisi aku pada roda bulat itu,
berada paling bawah.
aku wajib mengerah hati untuk melawan nafsu,
berusaha membawa posisi itu kembali keatas.
tika hampir turun ke bawah,
alert! kambalikan ke atas.

No comments:

Post a Comment